🌺با بازخورد پایانی می توانیم عزت نفس و خودباوری را در دانش آموزمان افزایش دهیم
👇🏼👇🏼
می دانیم که خودارزشمندی و خودباوری، کلید موفقیت و ثبات قدم برای پیشرفت است.
ار آنجا که یکی از نقش‌های مهم تربیتی والدین و معلمان، تقویت اعتماد به نفس و ارزشمندی فرد است که از راه های مختلف می توان به فرد منتقل نمود یکی از آنها که مغناطیس توجه است ،بازخورد پایانی می باشد که در قالب فرم الف گزارش پیشرفت تحصیلی تربیتی ارائه می گردد .‌برای تقویت عزت نفس و خودباوری گامی نیز می توان در این عرصه برداشت یعنی می توانیم در توصیف عملکردها ، جان جملاتمان را با کلماتی از این دست پر کنیم :

- تو موفق خواهی شد.
- تو پیشرفت کرده‌ای.
- من مطمئنم که می‌توانی بهتر از اکنون باشی
- حتما می‌توانی رتبه ی بهتری و یادگیری بیشتری داشته باشی
- اگر تلاش بیشتری کنی، و رهنمودهای پپوشه کار را اجرا کنی می‌توانی موقعیت بهتری داشته باشی .
- من توانایی تو را باور دارم.
- تو در گذشته هم موفقیت‌های خوبی داشته‌ای.
- نسبت به قبل پیشرفت خوبی داشته‌ای.
- تو می‌توانی تکالیف کامل‌تر، دقیق‌تر و زیباتری بنویسی.
- و جملاتی از این قبیل....
از یاد نبریم که عزت نفس، باید در فرد ایجاد شود، آن‌هم از طریق ارتباط و بازخورد موثر ، رهاکردن و کنترل بیش ازحد، مخرب هست و فرد را میان‌تهی و دچار بی‌ارزشی می‌کند.